James Jacques Joseph Tissot
( 1836 – 8 Αυγούστου 1902)
Έζησε και δούλεψε σε δύο πρωτεύουσες (Παρίσι/Λονδίνο)
ο γάλλος ζωγράφος Τισό εξαιτίας των πολιτικών
του πεποιθήσεων (σοσιαλιστής, που πήρε μέρος
στην εξέγερση της Κομούνας, το 1871),
αλλά πέρασε στην αθανασία
ως ο ζωγράφος της μεγαλοαστικής τάξης.
Κανένας σχεδόν άλλος ζωγράφος της εποχής του
δεν απέδωσε με τόσο ρεαλισμό , με τόση χάρη
και τόση οξυδέρκεια το ύφος και το ήθος
της τάξης των αργόσχολων πλουσίων :
Οικογενειακές συγκεντρώσεις , ιδιωτικές στιγμές,
θρησκευτικές τελετές, ειδύλλια ,δημόσιοι
και ιδιωτικοί χοροί, κυνήγια...
Δεν υπάρχει επίσης ζωγράφος , στην ίδια περίοδο,
που να ασχολήθηκε με τόση αγάπη και παρατηρητικότητα
με τον κόσμο της καταπιεσμένης μεγαλοαστής: την αυστηρή
ανατροφή της, την επιτηρούμενη σεξουαλικότητά της,
τη δευτερεύουσα θέση της μέσα στην οικογένεια,
τον πλούσιο αλλά πολύπλοκο ρουχισμό της,
την κόμμωση και τα γελοία καπέλα της, τη βαρετή διασκέδασή της,
τις ατέλειωτες ώρες της μοναξιάς της στο τεράστιο αρχοντικό της ,
όπως τα όμορφα παραδείσια πουλιά ,τα κλεισμένα
σε χρυσό κλουβί,την φετιχιστική λατρεία του ενδύματος
μέσω της διαρκούς ανασχόλησης με το συρμό,
τον οποίο γνώριζε ο ίδιος από πρώτο χέρι λόγω
της επαγγελματικής ιδιότητας των γονέων του , στη Νάντη.
( 1836 – 8 Αυγούστου 1902)
Έζησε και δούλεψε σε δύο πρωτεύουσες (Παρίσι/Λονδίνο)
ο γάλλος ζωγράφος Τισό εξαιτίας των πολιτικών
του πεποιθήσεων (σοσιαλιστής, που πήρε μέρος
στην εξέγερση της Κομούνας, το 1871),
αλλά πέρασε στην αθανασία
ως ο ζωγράφος της μεγαλοαστικής τάξης.
Κανένας σχεδόν άλλος ζωγράφος της εποχής του
δεν απέδωσε με τόσο ρεαλισμό , με τόση χάρη
και τόση οξυδέρκεια το ύφος και το ήθος
της τάξης των αργόσχολων πλουσίων :
Οικογενειακές συγκεντρώσεις , ιδιωτικές στιγμές,
θρησκευτικές τελετές, ειδύλλια ,δημόσιοι
και ιδιωτικοί χοροί, κυνήγια...
Δεν υπάρχει επίσης ζωγράφος , στην ίδια περίοδο,
που να ασχολήθηκε με τόση αγάπη και παρατηρητικότητα
με τον κόσμο της καταπιεσμένης μεγαλοαστής: την αυστηρή
ανατροφή της, την επιτηρούμενη σεξουαλικότητά της,
τη δευτερεύουσα θέση της μέσα στην οικογένεια,
τον πλούσιο αλλά πολύπλοκο ρουχισμό της,
την κόμμωση και τα γελοία καπέλα της, τη βαρετή διασκέδασή της,
τις ατέλειωτες ώρες της μοναξιάς της στο τεράστιο αρχοντικό της ,
όπως τα όμορφα παραδείσια πουλιά ,τα κλεισμένα
σε χρυσό κλουβί,την φετιχιστική λατρεία του ενδύματος
μέσω της διαρκούς ανασχόλησης με το συρμό,
τον οποίο γνώριζε ο ίδιος από πρώτο χέρι λόγω
της επαγγελματικής ιδιότητας των γονέων του , στη Νάντη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου