ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΔΟΞΙΑΔΗ
(συγγραφέα - μαθηματικού)
με θέμα:
«ΔΟΣ ΜΟΙ ΠΑ ΣΤΩ»:
ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΝ
ΣΤΑ ΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΚΑΙ Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
την Παρασκευή, 18 Μαΐου 2007,
στις 20:00, στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
(Εθνικής Αμύνης 27, τηλ. 2310 374800)
Η περιπέτεια της αναζήτησης των θεμελίων που συγκλόνισε τον κόσμο των μαθηματικών από τα τέλη του 19ου αιώνα, μέχρι τη δεκαετία του 1930, με αποκορύφωση το έργο του Γκέντελ, έχει επηρεάσει τα σύγχρονα μαθηματικά, αλλά και την επιστήμη γενικότερα, πολύ περισσότερο από ό,τι μας δείχνει μια πρώτη, επιφανειακή ματιά, που εστιάζει απλώς στη φιλοσοφική σημασία της αναζήτησης.
Ως απώτερη συνέπεια αυτής της διανοητικής περιπέτειας, το ερώτημα του τι σημαίνει μαθηματική αλήθεια και κυρίως του ποια είναι τα όριά της, τίθεται με εντελώς καινούργιους τρόπους σήμερα και γίνεται ακόμη πιο σύνθετο από την εκρηκτική εξάπλωση της μαθηματικής γνώσης, μέσα σε έναν κόσμο κολοσσιαίας υπολογιστικής πολυπλοκότητας.
Προσπαθώντας να περιγράψω, λίγο, αυτή την πορεία, από το θεώρημα της μη πληρότητας και μετά, θα αναφερθώ στο πώς τα μαθηματικά σήμερα αποκτούν έναν εντελώς αναπάντεχο σύμμαχο στις πιο προχωρημένες τους αναζητήσεις: την αρχαία, θεμελιώδη ανθρώπινη γνωσιακή δυνατότητα της αφήγησης.
(συγγραφέα - μαθηματικού)
με θέμα:
«ΔΟΣ ΜΟΙ ΠΑ ΣΤΩ»:
ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΝ
ΣΤΑ ΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΚΑΙ Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
την Παρασκευή, 18 Μαΐου 2007,
στις 20:00, στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
(Εθνικής Αμύνης 27, τηλ. 2310 374800)
Η περιπέτεια της αναζήτησης των θεμελίων που συγκλόνισε τον κόσμο των μαθηματικών από τα τέλη του 19ου αιώνα, μέχρι τη δεκαετία του 1930, με αποκορύφωση το έργο του Γκέντελ, έχει επηρεάσει τα σύγχρονα μαθηματικά, αλλά και την επιστήμη γενικότερα, πολύ περισσότερο από ό,τι μας δείχνει μια πρώτη, επιφανειακή ματιά, που εστιάζει απλώς στη φιλοσοφική σημασία της αναζήτησης.
Ως απώτερη συνέπεια αυτής της διανοητικής περιπέτειας, το ερώτημα του τι σημαίνει μαθηματική αλήθεια και κυρίως του ποια είναι τα όριά της, τίθεται με εντελώς καινούργιους τρόπους σήμερα και γίνεται ακόμη πιο σύνθετο από την εκρηκτική εξάπλωση της μαθηματικής γνώσης, μέσα σε έναν κόσμο κολοσσιαίας υπολογιστικής πολυπλοκότητας.
Προσπαθώντας να περιγράψω, λίγο, αυτή την πορεία, από το θεώρημα της μη πληρότητας και μετά, θα αναφερθώ στο πώς τα μαθηματικά σήμερα αποκτούν έναν εντελώς αναπάντεχο σύμμαχο στις πιο προχωρημένες τους αναζητήσεις: την αρχαία, θεμελιώδη ανθρώπινη γνωσιακή δυνατότητα της αφήγησης.
Η είσοδος είναι ελεύθερη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου