Πέμπτη, Ιουνίου 16, 2016

ΟΙ ΦΩΤΗΛΕΣ ΠΑΝΕ ΠΛΑΤΕΙΑ

1.

Πανηγυρικές, αστόχαστες «παραιτήσεις»

Βουλή
Δεν είναι απολύτως κατανοητό γιατί δόθηκε τόση βαρύτητα στο πανηγυράκι που ετοιμάζουν οι νοματαίοι τού «παραιτηθείτε».
Ενα ταρατατζούμ και τίποτε άλλο· καμιά πολιτική διαμαρτυρία ή πρόταση. Θα μαζευτούν, θα φωνάξουν, θα ξεδώσουν και θα πάνε σπίτια τους ή ίσως για κάνα παγωτό ή φραπέ (τέτοια φαίνεται η «κουλτούρα» τους).
Εβλεπα στην tv έναν εκ των διοργανωτών, τον συγγραφέα Χειμωνά· αλλόκοτος μου φάνηκε. Εμαθα επίσης ότι θα συμμετάσχουν τρία νέα φρούτα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, ο Ιάσων Φωτήλας, ο Γρηγόρης Ψαριανός και -α- ο Αμυράς. Εντυπωσιακό.
Τι φοβούνται οι της κυβέρνησης; Μήπως φανεί ότι δεν τους θέλει ο κόσμος; Μήπως απισχνανθεί το λαϊκό τους έρεισμα; Βρε, μπας κι έχουν στον νου τους ότι συγκεντρώσεις κάνουν μόνο οι αριστεροί και άρα όλα τα άλλα είναι εκτός δημοκρατικής νομιμότητας; Θα ήταν κάτι τέτοιο αστόχαστο, όμως, και κινούμενο στον χώρο του γελοίου...
Τόση μελάνη και τόσα πρωτοσέλιδα για κάτι ασήμαντο. Οφειλαν να γνωρίζουν ότι πεμπτουσία του φιλελευθερισμού είναι η αποδοκιμασία των λαϊκών κινητοποιήσεων και ότι αυτό που γίνεται σήμερα είναι η αυτογελοιοποίηση όσων το υποκινούν. Ανθρωποι χωρίς ιδεολογία, χωρίς καταβολές, χωρίς κάποια εντρύφηση στην ελληνική παράδοση της αμφισβήτησης και εξέγερσης.
Ανθρωποι της μαμάς και του μπαμπά, του δήθεν και της άνεσης, ελαφρόμυαλοι και απλοϊκοί.
Ωραία. Ισως και να μην είναι έτσι και να αγωνιούν πραγματικά για το μέλλον της χώρας, για τον ευρωπαϊσμό της (μην τον χάσει και χαθήκαμε...). Και; Αυτός είναι ο τρόπος να εξαλειφθεί η δύσκολη κατάσταση;
Δεν έχουμε τον θεό μας οι περισσότεροι. Εύκολα μετατρέπουμε το γελοίο σε σπουδαίο αλλά και αντιστρόφως. Το σπουδαιογέλοιο, έξω από τη λογοτεχνική φόρμα και υπόστασή του, μπορεί να αποτυπώσει τα χαρακτηριστικά της χώρας. Υψηλοί κυβερνητικοί παράγοντες επιδίδονται σε αυτό με περισσή ευκολία (και αμετροέπεια).
Νομίζαμε ότι η φιλελεύθερη φιλοσοφία απαξίωσε το μέτρον, έχοντας εμποτίσει τους υποστηρικτές της με γερές δόσεις εικονικότητας, μακριά δηλαδή από την πραγματικότητα. Και τούτοι, όμως, δεν πράττουν κάτι διαφορετικό. Ας κάνει η κυβέρνηση τη δουλειά της (μπορεί;) και ας αφήσει τους φιλελεύθερους στη δυστοπία τους· δεν ξέρουν πού πατούν και πού βρίσκονται οι κακόμοιροι.
Και πάλι ωραία. Υποκινούν τη συγκέντρωση κομματικά μέλη· και; Δεν τους ξέρει ο κόσμος; Βεβαίως και τους ξέρει, όπως τώρα (πλέον) ξέρει και τους κυβερνώντες. Τι να κάνουμε. Κύκλιος είναι ο χορός των Ελλήνων (πάει και ο ορθός λόγος, ο διαφωτισμός και κάθε τι θεσμικόν). Ενα πανηγύρι λοιπόν· εντός του κινούμεθα και ορχούμεθα· οι Ευρωπαίοι μάς βαράν ζουρνάδες και μεις αρκουδευόμαστε...
************************
2.
 

Να #παραιτηθούν;

MENOUME

 Πηγή:HuffPost Greece,14/6/2016

Το καλοκαίρι του 2007 ο Γιώργος Αλογοσκούφης, Υπουργός Οικονομικών τότε, έφερε άσχημα νέα στον πρωθυπουργό του. Η ελληνική οικονομία, που μόλις είχε βγει από την ευρωπαϊκή επιτήρηση, έδινε σημάδια δημοσιονομικού εκτροχιασμού. Ο Καραμανλής, εν μέσω πυρκαγιών, με τις καμπάνες του δεκαπενταύγουστου να ηχούν, ανακοίνωσε εκλογές- με πρόθεση να κάνει μια διόρθωση οικονομικής πολιτικής, την οποία τελικά ανέβαλε.
Από εκείνο τον ανέμελο Σεπτέμβριο του 2008, ως τον φουρτουνιασμένο Σεπτέμβριο του 2015, μέσα σε οκτώ χρόνια δηλαδή, πήγαμε στις κάλπες εννέα φορές. Έξι γενικές, βουλευτικές εκλογές, δύο αυτοδιοικητικές και ευρωεκλογές κι ένα δημοψήφισμα, που όλοι προτιμούν να ξεχάσουν ότι έγινε. Δέκα κάλπες σε οκτώ χρόνια, έξι πρωθυπουργοί, εννέα υπουργοί οικονομικών. Ένα παγκόσμιο ρεκόρ, που δεν απειλείται εύκολα.
Μας ωφέλησε;
Εκ του αποτελέσματος, δεν πρέπει να ωφέλησε τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης. Από τη βαρυσυννεφιά του 2007 περάσαμε στην καταιγίδα του 2009 κι από εκεί στον κατακλυσμό του Νώε. Ακόμη ψάχνουμε στεγνή κορυφή να δέσουμε. Δεν πρέπει να ωφέλησε ούτε την υγεία της δημοκρατίας, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο του 2007 είχαν προσέλθει στις κάλπες περίπου επτάμισι εκατομμύρια πολίτες, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2015 έδωσαν την ψήφο τους μόλις πεντέμισι εκατομμύρια. Χάσαμε, αποδιώξαμε έναν στους τέσσερις ψηφοφόρους, δύο εκατομμύρια μετόχους της δημοκρατίας, μέσα σε οκτώ χρόνια.
Γι' αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η αποψινή πολυσυζητημένη διαδήλωση των #παραιτηθείτε, μπορεί να είναι καλοδεχούμενη, ως κινητοποίηση πολιτών πρόθυμων να μετέχουν στα κοινά- αλλιώς, κατα τον Περικλή δεν θα ήταν φιλήσυχοι, αλλά άχρηστοι πολίτες. Αλλά το κεντρικό της σύνθημα και αίτημα, αυτό το «παραιτηθείτε», μου φαίνεται εντελώς εκτός τόπου και χρόνου.
Αυτή δεν είναι παρά η άποψή μου.Την οποία μπορεί όποιος θέλει να αποδεχθεί ή να αποκρούσει. Όπως μπορεί να επιδοκιμάσει, να αποδοκιμάσει ή ν' αδιαφορήσει για την αποψινή διαδήλωση στην πλατεία Συντάγματος, την οποία οι κυβερνητικοί φαίνεται πως αποφάσισαν να αναδείξουν σε μέγα επικοινωνιακό γεγονός, για προφανείς και ευανάγνωστους λόγους, παίρνοντας προφανή ρίσκα. Αλλά αυτό το κυνήγι μαγισσών, η αναζήτηση σκοτεινών σχεδίων που σκοτεινοί κύκλοι στα σκοτεινά υφαίνουν, η ενοχοποίηση των προθέσεων, η νοσταλγία του φανατισμού, η δαιμονοποίηση του άλλου, οι χιλιάνικες κατσαρόλες των μεν και οι βενεζουέλες των δε - όλα αυτά μου φαίνονται ξένα προς το κλίμα μιας εποχής, όπου κυβέρνηση και αντιπολίτευση βρέθηκαν να συμπίπτουν στις βασικές παραδοχές της πολιτικής, έστω και αν διαφωνούν ριζικά σε όλα τα υπόλοιπα. Ασύμβατα μου φαίνονται και με το κοινό αίσθημα μιας κοινωνίας που- δεν ξέρω αν είναι ιδέα μου, αλλά- νιώθω πως βαρέθηκε να πολεμά συμβολικούς εμφυλίους πέντε χρόνια τώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: