Μπελ Αντόνιο
Οι γυναίκες λατρεύουν τον Μπελ Αντόνιο που ζει στην πόλη της Κατάνια. Είναι ένας όμορφος ρομαντικός άνδρας με πολλές επιτυχίες. Κάθε γυναίκα που τον γνωρίζει πιστεύει ότι είναι όχι μόνο πολύ όμορφος, αλλά κι ένας εξίσου καλός εραστής. Όλες είναι ερωτευμένες μαζί του. Στην πραγματικότητα, όμως, η ζωή του μαστίζεται από αναποδιές, και ο Αντόνιο έχει πρόβλημα να διατηρήσει αυτή την ιδεατή εικόνα. Μόνο η γυναίκα του μαθαίνει για το πρόβλημά του και τις αποτυχίες του, όταν πια είναι παντρεμένοι. Τι γίνεται όμως όταν η πόλη μαθαίνει την αλήθεια και αρχίζουν τα γέλια λόγω της υποτιθέμενης ανικανότητάς του, και ο ιδεατός εραστής μετατρέπεται σε αντικείμενο ταπείνωσης;
Ο Marcello Mastroianni ενσαρκώνει τον Αντόνιο Μανιάνο, ένα όμορφο άντρα που πάσχει από το σύνδρομο του Δον Ζουάν. Πίσω από τα φτερουγίσματα του Αντόνιο, το πώς τραβούσε τις γυναίκες πάνω του, κρυβόταν η σεξουαλική του ανικανότητα. Μετά από την κακή φήμη που δημιούργησε στη Ρώμη, ο συγχυσμένος Αντόνιο επιστρέφει στο σπίτι του στην Κατάνια, όπου οι μύθοι και τα κουτσομπολιά για τις σεξουαλικές περιπέτειές του είχαν πάρει μυθικές διαστάσεις. Ο πομπώδης πατέρας του, Άλφιο Μανιάνο, και η μητέρα του, Ροζαρία, δε γνώριζαν για το πρόβλημα του γιου τους, τον πίεζαν να παντρευτεί την κόρη του συμβολαιογράφου, την Μπάρμπαρα Πουγκλίσι (Claudia Cardinale). Γνωρίζοντας τις επιπτώσεις, ο Αντόνιο διστάζει, αλλά όταν βλέπει τη φωτογραφία της, την ερωτεύεται και δέχεται. Μετά από ένα χρόνο γάμου, το μυστικό του Αντόνιο φανερώνεται και ο πατέρας της Μπάρμπαρα πάει στην εκκλησία για να ακυρώσει το γάμο, σύμφωνα με τις διδαχές της θρησκείας και με τη θέληση του θεού Σύντομα η Μπάρμπαρα παντρεύεται το Δούκα του Μπρόντε. Στο ενδιάμεσο, η οικογένεια Μανιάνο βλέπει τη ζωή της να στραπατσάρεται, η περηφάνια να τσαλακώνεται από τα κουτσομπολιά για την ανικανότητα του Αντόνιο. Ο Άλφιο, στην προσπάθειά του να αναδείξει την οικογενειακή φήμη πεθαίνει στα χέρια μιας πόρνης. Ένα φως φωτίζει αυτό το σκοτεινό τοπίο όταν η υπηρέτρια, η Σαντούτζα, μένει έγκυος στο παιδί του Αντόνιο. Στο τέλος ο Bolognini βάζει το δικαιωμένο Αντόνιο μπροστά σε έναν καθρέπτη όπου απορεί όταν ο Εντοάρντο τον συγχαίρει επειδή είναι πλέον άντρας. Βλέπουμε πλέον με ζεστασιά τον Αντόνιο, ακόμα στριμωγμένο στον τοίχο, ο οποίος όμως δεν αισθάνεται άνετα μέσα στην κανονικότητά του, όντας ακόμα ερωτευμένος με την Μπάρμπαρα.
Σκηνοθεσία:
Mauro Bolognini
Κύριοι Ρόλοι:
Marcello Mastroianni … Antonio Magnano
Claudia Cardinale … Barbara Puglisi
Pierre Brasseur … Alfio Magnano
Rina Morelli … Rosaria Magnano
Tomas Milian … Edoardo
Fulvia Mammi … Elena Ardizzone
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Pier Paolo Pasolini, Gino Visentini, Mauro Bolognini
Παραγωγή: Alfredo Bini, Cino Del Duca
Μουσική: Piero Piccioni
Φωτογραφία: Armando Nannuzzi
Μοντάζ: Nino Baragli
Σκηνικά: Carlo Egidi
Κοστούμια: Piero Tosi
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Il Bell’Antonio
- Ελληνικός Τίτλος: Μπελ Αντόνιο
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Handsome Antonio [Μεγ. Βρετανία]
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Il Bell’Antonio του Vitaliano Brancati.
Κύριες Διακρίσεις
- Πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ του Λοκάρνο.
Παραλειπόμενα
- Το 2017 παρουσιάστηκε 4K αποκατάσταση της ταινίας, μια κοινή δουλειά εργαστηρίων της Ρώμης και του Παρισίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου