Μπρέιντι Κορμπέ: Λίγο πριν το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, ο δημιουργός του Brutalist μιλάει στο NEWS 24/7
Στα 36 του χρόνια με το The Brutalist, ο Μπρέιντι Κορμπέ θυμίζει κάτι από το πώς γίνονταν τα πράγματα πίσω στα ‘70s, τότε που το κινηματογραφικό σύστημα δεν φοβόταν τα μεγαλεπίβολα σκηνοθετικά οράματα.
Το Brutalist είναι ένα τέτοιο έργο. Που δεν φοβάται να φανεί ως μεγαλειώδες με μια βαθιά ειλικρίνεια, σε μια εποχή που μάλλον προτιμά την ειρωνεία από τη διανόηση. Ο Κορμπέ εμπνέεται από τη λογοτεχνία, έχει εμμονή με την Ιστορία, και δημιουργεί μια ταινία 3μιση ωρών που παίρνει εξαρχής στα σοβαρά τόσο τον εαυτό της, όσο και τον θεατή.
Και… είναι αναμφίβολα ο σκηνοθέτης της χρονιάς.
Κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στη Βενετία, και πριν λίγες μέρες πήρε και τη Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας. Είναι φυσικά υποψήφιος και για το αντίστοιχο Όσκαρ – και το μεγάλο φαβορί.
Ο Κορμπέ ξεκίνησε ως ηθοποιός, ένας καρατερίστας του αμερικάνικου σινεμά που έχει παίξει από επεισόδια του 24 μέχρι το αγγλόφωνο ριμέικ του Funny Games του Χάνεκε. Πριν μια δεκαετία δοκίμασε τις δυνάμεις του στη σκηνοθεσία, σε συνεργασία στο σενάριο σε όλη αυτή την πορεία με την σύντροφό του (και επίσης σκηνοθέτη) Μόνα Φάστβολντ.
Ο Κορμπέ κι η Φάστβολντ έγραψαν μαζί το Η Γέννηση Ενός Ηγέτη του 2015 (μια σπουδή πάνω στη γέννηση του φασισμού, με προέλευση Σαρτρ) και το Vox Lux του 2017 (ποπ και βία σε ένα πακέτο, με τη Νάταλι Πόρτμαν ως μια ποπ σταρ που έγινε γνωστή ως έφηβη επιζήσασα μιας σχολικής επίθεσης), τα οποία σκηνοθέτησε ο Κορμπέ. Έργα φεστιβαλικής φήμης, φιλόδοξα, αμφιλεγόμενα, διχαστικά.
Με το Brutalist όμως, το δημιουργικό δίδυμο μοιάζει να ξεπερνά τα αυστηρά φεστιβαλικά σύνορα – και να το καταφέρνει μάλιστα με ένα μεταναστευτικό δράμα εποχής, 3μιση ωρών! Το οποίο συνολικά χρειάστηκε 7 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα.
Η ταινία ακολουθεί τον ούγγρο αρχιτέκτονα Λάζλο Τοθ (Έιντριεν Μπρόντι) στην Αμερική μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου, όπου δουλεύει προσπαθώντας να φέρει μαζί την οικογένειά του που έμεινε πίσω. Εκεί γνωρίζεται με έναν βιομήχανο (Γκάι Πιρς, φοβερός) ο οποίος του αναθέτει ένα μνημειώδες έργο. Τα όρια αποδοχής και εκμετάλλευσης, ζητήματα ταξικά και καλλιτεχνικά στον απόηχο του Πολέμου, η αξία ενός έργου δημιουργίας και το ποιος ελέγχει τελικά την κληρονομιά του – είναι μερικά μόνο από τα θέματα που διαπραγματεύεται το φιλμ, ανάμεσα σε καθηλωτικό δράμα, σπουδαία καλλιτεχνική διεύθυνση, οικογενειακές έριδες, ακόμα και χιούμορ και τρόμο.
Συν τοις άλλοις, τo Brutalist είναι αυτή τη στιγμή υποψήφιο συνολικά για 10 Όσκαρ, ανάμεσά τους Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας (για τον Κορμπέ) και Σεναρίου (για τον Κορμπέ και την Φάστβολντ). Είχαμε λοιπόν πάρα πολλά να πούμε με το δημιουργικό δίδυμο Μπρέιντι Κορμπέ και Μόνα Φάστβολντ. Αυτά είναι όσα συζητήσαμε σε δύο διαφορετικές συνεντεύξεις που κάναμε μαζί τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου