Επτά Επιγράμματα του Νάσου Βαγενά*
από τη συλλογή «Στέφανος» (Κέδρος 2004) .
Επιτύμβια επιγράμματα που παρέπεμπαν σε
ζώντες τότε Έλληνες πλασματικούς ποιητές που εικονογραφούνται από τους
κριτικούς τους.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΕΟΥΣΗΣ
Φίλοι, γιατί με θάβετε τόσο κοντά
στο εξοχικό του Αρδίζογλου, του επιμοντέρνου
μετασεφερικού (για τον οποίο
αρκούν τα όσα – με τη δέουσα προσοχή –
εγκωμιαστικά υπογράμμισε ο Νεζερίτης);
Φρίκη με πιάνει στην ιδέα πως
ο αέρας, που φυσάει εδώ βαρύς,
θα φέρνει τους στίχους του στ’ αυτιά μου.
στο εξοχικό του Αρδίζογλου, του επιμοντέρνου
μετασεφερικού (για τον οποίο
αρκούν τα όσα – με τη δέουσα προσοχή –
εγκωμιαστικά υπογράμμισε ο Νεζερίτης);
Φρίκη με πιάνει στην ιδέα πως
ο αέρας, που φυσάει εδώ βαρύς,
θα φέρνει τους στίχους του στ’ αυτιά μου.
ΔΑΝΙΗΛ ΜΙΣΧΡΑΚΗΣ
Αντί επιτυμβίου μου έχω χαράξει
– του το ανταποδίδω από αυτή τη θέση –
Το επίγραμμα που θα μου είχε επιδαψιλεύσει
ο αλήστου μνήμης Πάτροκλος Γιατράς:
«Ατάλαντος. Το μόνο καλό του ποίημα
ήταν οι στίχοι που δεν έγραψε».
– του το ανταποδίδω από αυτή τη θέση –
Το επίγραμμα που θα μου είχε επιδαψιλεύσει
ο αλήστου μνήμης Πάτροκλος Γιατράς:
«Ατάλαντος. Το μόνο καλό του ποίημα
ήταν οι στίχοι που δεν έγραψε».
Γ. ΜΠΛΕΤΣΟΣ
Αθηναίος περισσότερο παρά Θεσσαλονικεύς,
Ευρωπαίος παρά Έλληνας,
φιλότεχνος παρά καλλιτέχνης,
αιχμή του νεωτερισμού αλλά και – ενίοτε –
ραβδοσκόπος της παράδοσης,
συναιρώντας παρελθόντες και μέλλοντες -ισμούς
σε έναν και μοναδικό όρο: εαυτότητα,
ήταν, ο ίδιος, συγχρόνως ο ποιητής και το έργο του:
το ποίημα με σάρκα και οστά (έστω δίχως λέξεις).
Ευρωπαίος παρά Έλληνας,
φιλότεχνος παρά καλλιτέχνης,
αιχμή του νεωτερισμού αλλά και – ενίοτε –
ραβδοσκόπος της παράδοσης,
συναιρώντας παρελθόντες και μέλλοντες -ισμούς
σε έναν και μοναδικό όρο: εαυτότητα,
ήταν, ο ίδιος, συγχρόνως ο ποιητής και το έργο του:
το ποίημα με σάρκα και οστά (έστω δίχως λέξεις).
ΗΛΙΑΣ ΚΑΓΙΟΣ
Του Άδη πέρασα τις πύλες τρέμοντας
μήπως κι εδώ μ’ επαινέσει ο Νεζερίτης.
μήπως κι εδώ μ’ επαινέσει ο Νεζερίτης.
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΝΤΑΡΑΚΗΣ
Η μοίρα αφειδώλευτα μου χάρισε δυο χρόνους,
έναν για τη ζωή και έναν για την τέχνη.
Όμως τους ξόδεψα απερίσκεπτα
στην τέχνη και τους δυο.
έναν για τη ζωή και έναν για την τέχνη.
Όμως τους ξόδεψα απερίσκεπτα
στην τέχνη και τους δυο.
Τώρα εδώ κάτω, όπου δεν ισχύουν τα ποιητικά,
περνώ την ώρα μου πλέκοντας ψάθες, ή πότε-πότε
παίζοντας τάβλι με τον Πάτροκλο Γιατρά.
περνώ την ώρα μου πλέκοντας ψάθες, ή πότε-πότε
παίζοντας τάβλι με τον Πάτροκλο Γιατρά.
ΙΑΣΩΝ ΝΕΖΕΡΙΤΗΣ
Εδώ ησυχάζει ο Ιάσων Νεζερίτης,
ο ένας, αλλά συγχρόνως και ο πολλαπλός.
Βαρόμετρο των ποιητικών αναζητήσεων,
αδιαπέραστος φραγμός κάθε στασιμότητας,
ασίγαστος φάρος των μεταρεαλιστών,
δημιουργός της γενιάς του ’99.
ο ένας, αλλά συγχρόνως και ο πολλαπλός.
Βαρόμετρο των ποιητικών αναζητήσεων,
αδιαπέραστος φραγμός κάθε στασιμότητας,
ασίγαστος φάρος των μεταρεαλιστών,
δημιουργός της γενιάς του ’99.
Όμως, κυρίως, υπήρξε το κάλλιστο εκείνο,
ο τρόμος του επαρχιωτισμού.
ο τρόμος του επαρχιωτισμού.
ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΓΙΑΤΡΑΣ
Ενθάδε εσάπη το – ταλαίπωρο άλλωστε –
σώμα του σκώπτη Πάτροκλου Γιατρά
(το πνεύμα του διασώζεται, υποθέτω, σ’ αυτούς τους στίχους).
Έγραφε επιτύμβια για ομότεχνους
– συνθέσεις μιας ορισμένης αναζήτησης.
Διαβάτη, θα ένιωσες, πιστεύω, ότι οι θλιβερές
σελίδες του, που βρίσκονται ανοιχτές εμπρός σου,
δεν είναι χωρίς κάποια χρησιμότητα.
σώμα του σκώπτη Πάτροκλου Γιατρά
(το πνεύμα του διασώζεται, υποθέτω, σ’ αυτούς τους στίχους).
Έγραφε επιτύμβια για ομότεχνους
– συνθέσεις μιας ορισμένης αναζήτησης.
Διαβάτη, θα ένιωσες, πιστεύω, ότι οι θλιβερές
σελίδες του, που βρίσκονται ανοιχτές εμπρός σου,
δεν είναι χωρίς κάποια χρησιμότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου