ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΤΟ 1911...
... ο Τόμας Μαν, συγκλονισμένος από το θάνατο
του συνθέτη Γκούσταβ Μάλερ, φτάνει στη Βενετία,
έχοντας ήδη στο μυαλό του το σχέδιο για το
αριστουργηματικό έργο του
" Θάνατος στη Βενετία", που θα εκδοθεί
ένα χρόνο αργότερα.
Ο Μαν αργότερα θα πει για τις συνθήκες
σύλληψης του βιβλίου τα εξής:
... ο Τόμας Μαν, συγκλονισμένος από το θάνατο
του συνθέτη Γκούσταβ Μάλερ, φτάνει στη Βενετία,
έχοντας ήδη στο μυαλό του το σχέδιο για το
αριστουργηματικό έργο του
" Θάνατος στη Βενετία", που θα εκδοθεί
ένα χρόνο αργότερα.
Ο Μαν αργότερα θα πει για τις συνθήκες
σύλληψης του βιβλίου τα εξής:
"The conception of my story was influenced, in the early summer of 1911, by the news of Gustav Mahler's death. I had been fortunate to make his acquaintance previously, in Munich, and his burningly intense personality had made the strongest impression upon me. On the island of Brioni where I stayed at the time of his passing, I followed the bulletins about his last hours in the Viennese press, and gave to my protagonist not only the first name of the great musician but I also lent to him Mahler's mask when describing his appearance.".
Ο πρωταγωνιστής του έργου είναι πιστό σχεδόν αντίγραφοτου Μάλερ, φέρει μάλιστα και το όνομά του.
Ιδού πώς περιγράφει τον καθηγητή Γκούσταβ
Φον Άσενμπαχ, δηλαδή τον Μάλερ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου