Τρίτη, Δεκεμβρίου 31, 2019

Πριν εκφράσουμε τη δική μας γνώμη για τις ταινίες που είδαμε και μας άρεσαν εξαιρετικά  μέσα στο 2019 , παραθέτουμε τη γνώμη μερικών από τους πιο σοβαρούς Έλληνες κριτικούς . Δεν ξεχνούμε ότι σε θέματα αισθητικού γούστου δεν υπάρχουν απολύτως αντικειμενικά κριτήρια.Επομένως ταινίες που εμείς βρίσκουμε αριστουργήματα, άλλοι τις βρίσκουν μέτριες ή κακές. 
Gerontakos

Αυτές είναι οι καλύτερες ταινίες του 2019


Το 2019 ήταν μία καλή χρονιά για τον Κινηματογράφο, με ταινίες που ξεχώρισαν, συζητήθηκαν, έθεσαν προβληματισμούς και οδήγησαν τους θεατές στην σκοτεινή αίθουσα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του. Περισσότερες από 300 ταινίες κυκλοφόρησαν στις εγχώριες Αίθουσες και μετά από τα Ντοκιμαντέρ, τα Animations και το Ελληνικό Σινεμά, ήρθε η ώρα για τις 19 Καλύτερες Ταινίες της Χρονιάς που ολοκληρώθηκε.
19. «Styx» (2018) του Βόλφγκανγκ Φίσερ (Γερμανία, Αυστρία)
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 11 Απριλίουhttps://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2019/04/Styx.jpg
Μια δυναμική και επιτυχημένη γυναίκα αντιμετωπίζει ένα δίλημμα ενώ ταξιδεύει μόνη της με ιστιοπλοϊκό στον Ατλαντικό Ωκεανό. Η Ρίκε, μια νεαρή γιατρός από την Ευρώπη, είναι η απόλυτη έκφραση του δυτικού μοντέλου ευτυχίας και επιτυχίας. Μορφωμένη, όλο αυτοπεποίθηση, αφοσιωμένη στους στόχους της και αποφασισμένη να πετύχει, εργάζεται με εξαντλητικούς ρυθμούς στο πολύ απαιτητικό τμήμα των Επειγόντων Περιστατικών. Κάποια στιγμή, η Ρίκε αποφασίζει να εκπληρώσει το μεγαλύτερο όνειρό της, σαλπάροντας ολομόναχη με το ιστιοπλοϊκό της για τη Νήσο της Αναλήψεως, στον Ατλαντικό Ωκεανό, ώστε να έχει το χρόνο να κάνει, παράλληλα, και ένα εσωτερικό ταξίδι. Μετά από μια άγρια καταιγίδα, το ιστιοπλοϊκό της καταλήγει κοντά σε ένα ακυβέρνητο παλιό αλιευτικό φορτωμένο με εκατό περίπου μετανάστες που προσπαθούν απελπισμένα να της αποσπάσουν την προσοχή. Αν δεν δράσει γρήγορα η Ρίκε, δεκάδες άνθρωποι θα πνιγούν, καθώς η βάρκα αρχίζει και βάζει νερά. Ειδοποιεί, αρχικά, την ακτοφυλακή που καθυστερεί υπερβολικά να επέμβει, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της, οπότε, καλείται μόνη, πλέον, να αναλάβει δράση και να τους συνδράμει, μολονότι δεν μπορεί να τους περιθάλψει όλους στο μικρό ιστιοφόρο της. Διχασμένη ανάμεσα στη επιθυμία της να τους συνδράμει και στην επιταγή να συνεχίσει το ταξίδι της, η νέα γυναίκα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τραγικό δίλημμα, σε μια συνταρακτική αλληγορία για την προσωπική ευθύνη απέναντι στο σημαντικότερο πρόβλημα της εποχής μας, την προσφυγική κρίση.
Ενώ αρχικά μοιάζει να είναι ντοκιμαντέρ, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αριστοτεχνική αλληγορία για το μεταναστευτικό. Ένα σπουδαίο έργο, για την προσωπική ευθύνη απέναντι στη στυγερή πραγματικότητα του σύγχρονου προσφυγικού προβλήματος, για τα αχαρτογράφητα, σκοτεινά νερά κάθε «επίσημης» κρατικής πολιτικής και για το ρευστό σύνορο ανάμεσα στον Παράδεισο και τον Κάτω Κόσμο. Η ταινία ήταν μία από τις τρεις φιναλίστ των Βραβείων LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ηθοποιοί: Σουζάνε Γουλφ, Γκέντιον Όντουορ Βεκέσα, Φελίσιτι Μπαμπάο, Αλεξάντερ Μπέγιερ, ίνγκα Μπίρκενφελντ, Ανίκα Μένγκερ.
18. «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» (At Eternity's Gate - 2018) του Τζούλιαν Σνάμπελ (Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιρλανδία, Η.Π.Α.)
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 17 Ιανουαρίου

Η ταινία σκιαγραφεί τα χρόνια του Βίνσεντ Βαν Γκογκ στην Αρλ της Γαλλίας, μια περίοδος που θεωρείται ως η πιο γόνιμη καλλιτεχνικά αφού εκεί, μαγεμένος από το γαλλικό τοπίο και φως, ο μεγάλος Ολλανδός ιμπρεσιονιστής δημιούργησε μερικά από τα πιο εμβληματικά αριστουργήματά του, όπως η «Έναστρη Νύχτα», το «Υπνοδωμάτιο στην Αρλ» και η σειρά «Ηλιοτρόπια», μεταξύ εκατοντάδων άλλων.
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Τζούλιαν Σνάμπελ, υποψήφιος για Όσκαρ για την ταινία «Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα», μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τη ζωή και το έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σε μια αριστουργηματική βιογραφία για τον ρόλο του δημιουργού και τη ζωγραφική τέχνη. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Γουίλιαμ Νταφόε, σε έναν ρόλο που του απέφερε το Βραβείο Ερμηνείας στο 75ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας. Μαζί του εμφανίζονται οι ηθοποιοί: Όσκαρ Άιζακ, Ρούπερτ Φρεντ, Μαντς Μίκελσεν, Εμανουέλ Σενιέ, Ματιέ Αμαλρίκ, Νιλς Άρεστρουπ.
Ο Γουίλεμ Νταφόε είναι εξαιρετικός ως Βαν Γκογκ, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά γιατί δικαίως θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς της εποχής μας. Από τον «Αντίχριστο» του Λαρς φον Τρίερ, στον «Τελευταίο Πειρασμό» του Μάρτιν Σκορτσέζε και από τη «Σκόνη του Χρόνου» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, μέχρι τον «Παζολίνι» του Αμπέλ Φεράρα, δεν υπάρχει ρόλος που να μην έχει καταφέρει να τον φέρει εις πέρας με επιτυχία. Η ερμηνεία του στην «Πύλη της Αιωνιότητας» είναι απολαυστική και δικαίως του χάρισε μία Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Ά Ανδρικού Ρόλου σε Δράμα.Αποτέλεσμα εικόνας για «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» (At Eternity's Gate - 2018)
«Γνωρίζω τον Τζούλιαν χρόνια και όταν έμαθα ότι θα έκανε μια ταινία για τον Βαν Γκογκ ήθελα τον ρόλο. Διάβασα πολλά για τον ίδιο και συνειδητοποίησα ότι, ενώ όλοι νομίζουμε ότι τον ξέρουμε, στην ουσία δεν γνωρίζουμε τίποτα. Με γοήτευσε φοβερά. Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα ήταν να μάθω να ζωγραφίζω. Ξεκινήσαμε με τα απλά, τα υλικά και τον τρόπο που έπρεπε να κρατάω τα πινέλα. Σιγά σιγά ο Τζούλιαν μου ζήτησε να ζωγραφίσω μόνος μου. Δεν λέω ότι έγινα ζωγράφος αλλά ένιωσα ελεύθερος μέσα από αυτή τη διαδικασία.» - Γουίλεμ Νταφόε.

ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ :Αυτές είναι οι καλύτερες ταινίες του 2019 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

«Όλβιος όστις ιστορίας έσχε μάθησιν»(Ευριπίδης) : «Ο Χίτλερ και οι Απόστολοι του Κακού» /Ντοκιμαντέρ (2016)

Αντικειμενικό πορτρέτο, βασισμένο σε έγχρωμα αρχεία, του Αδόλφου Χίτλερ και των ανδρών γύρω του, που ήταν οι  υπεύθυνοι για την επιτυχία του...