Δευτέρα, Νοεμβρίου 18, 2019

Νίκος Κούνδουρος: μαρτυρίες


Αποτέλεσμα εικόνας για Νίκος ΚούνδουροςΝίκος Κούνδουρος (1926-2017) - Βικιπαίδεια


Σχέδιο για τον Θανάση Βέγγο με στολή εργασίας από τη Μακρόνησο. Β΄τάγμα (1951)
μελανι σε χαρτί
 «Είχα ζητήσει να με αφήσουν να μείνω σε ένα βουνό μακριά από τους επιτηρητές μου. Ο Βέγγος πηγαινοερχόταν κάθε μέρα από το στρατόπεδο στο βουνό για να μου φέρνει φαγητό.
Τα κιβώτια του μπακαλιάρου τα έχει έχει βουτήξει ο Βέγγος αγκαλιά και τα πετάει χάμω και  μου λέει "σύντροφε", λέω "τι συμβαίνει;" , μην κοιμάσαι εδώ πέρα τη νύχτα θα πάθεις ζημιά". Και Και του λέω "τι σε νοιάζει εσένα;"». Δεν απάντησε. Άρχισε με ένα σκεπάρνι και κάνει και φτιάχνει ένα κρεβάτι με τα ξύλα από τα κιβώτια  του μπακαλιάρου. Μου κάνει "εδώ κοιμάσαι...όχι στο χώμα". "Τι σε νοιάζει εσένα , σύντροφε;", του είπα, ήταν και άσχημος. Και τώρα άσχημος είναι. Μου απαντά , "δεν θα κοιμηθείς στο χώμα"»

*Νίκος Κούνδουρος: Ο απίστευτος τρόπος που είχε γνωρίσει τον Θανάση Βέγγο

 

https://theartofcrime.gr/wp-content/uploads/2017/06/6-e1496242805676.jpg

« Τα κάδρα στο Δράκο οφείλονται στην αγωγή μου ως ζωγράφος. Μπήκα κρυφά στις αίθουσες που παιζότανε ο Δράκος, στο Rex ,  στο Αττικόν και άκουσα  τα σφυρίγματα και τις ειρωνικές φωνές του κόσμου, που ένιωθε εξαπατημένος. περίμενα να τους δω να βγαίνουν, και κάποιοι, που με αναγνώρισαν στην έξοδο, μου έσφιξαν σιωπηλά το χέρι. Τότε έμαθα , μια και έξω, πως εγώ και αυτό το άγνωστο πλήθος δεν θα είχαμε ποτέ καλές σχέσεις.»

******************************

https://www.athinorama.gr/lmnts/events/cinema/1005239/Poster.jpg.ashx?w=170&h=250&mode=max



https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZ57-CEU9gjaYWPJsJY-ZiBtkF6IfT9yM_9teBlmXriZeES3pi_Q&s
 «Ο Μάνος Χατζηδάκις ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερος από εμένα. Κάποια μέρα του λέω " Θέλω να κάνω και εγώ ταινία".  "Να κάνεις" μου λέει, και βάζουμε μπροστά το μηχανισμό. Αρχίσαμε  με ενθουσιασμό αυτό που θα ήτανε αργότερα η ζωή μου. Αυτός είχε φίλους. Εγώ είχα αυτόν. Βρέθηκαν συνεργάτες, βρέθηκαν τα λίγα χρήματα, στήθηκε σιγά σιγά εκείνο το μαγικό κουτί από ρολά ζελατίνας, από σενάριο, από ηθοποιούς, από τεχνικούς, από ενθουσιασμό. Όλοι όμορφοι, όλοι νέοι  και ο Μάνος χαμογελούσε τρυφερά. Και το έργο τέλειωσε και όλοι τα χάσανε  και εμείς πρώτοι την ταινία την είπαμε Μαγική Πόλη.»

*Νίκος Κούνδουρος: «Ακούγεται κοινοτοπία, αλλά, ναι, ο άνθρωπος της ζωής μου ήταν ο  Χατζηδάκις ! »  ... - Lifo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

«Όλβιος όστις ιστορίας έσχε μάθησιν»(Ευριπίδης) : «Ο Χίτλερ και οι Απόστολοι του Κακού» /Ντοκιμαντέρ (2016)

Αντικειμενικό πορτρέτο, βασισμένο σε έγχρωμα αρχεία, του Αδόλφου Χίτλερ και των ανδρών γύρω του, που ήταν οι  υπεύθυνοι για την επιτυχία του...