Παρασκευή, Αυγούστου 23, 2019

ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΝΟΥ

https://agileleanlife.com/wp-content/uploads/2017/05/Emotional-pain-failure.jpg

Τι να πεις στον εαυτό σου όταν βιώνεις συναισθηματικό πόνο

ΑΡΧΙΚΗ ΠΗΓΗ: psychcentral.com
Απόδοση: Βασιλική Πέρκα
Vas perk
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr


Νιώθεις αναστάτωση λόγω της απώλειας ενός αγαπημένου σου προσώπου. Είχες μία κακή μέρα. Έχασες μία επαγγελματική ευκαιρία. Είχες μία έντονη διαφωνία με έναν φίλο σου. Τελευταία αισθάνεσαι απόμακρο τον σύντροφό σου. Τσακώθηκες με το παιδί σου. Βιώνεις μία τραυματική εμπειρία.
Βιώνεις κάποια άλλη δύσκολη κατάσταση και αισθάνεσαι πόνο. Νιώθεις λύπη, θλίψη, εξάντληση, συναισθηματική φόρτιση και μεγάλη απογοήτευση.
Όταν αισθανόμαστε συναισθηματικό πόνο, δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε μία κατάσταση που αποτελεί πρόκληση για εμάς ή μία δυσκολία που περνάμε. Σε αυτές τις περιπτώσεις συχνά δεν ξέρουμε τι να πούμε και πως να αντιδράσουμε, καθώς έχουμε συνηθίσει να αγνοούμε και να εκτοπίζουμε τον πόνο που νιώθουμε, ενώ παράλληλα επικρίνουμε τους εαυτούς μας για αυτόν.
Η Laura Torres, σύμβουλος ψυχικής υγείας, τονίζει πως συχνά με τα λόγια, τις σκέψεις και τις πράξεις μας, στέλνουμε στους εαυτούς μας το μήνυμα ότι αυτός ο πόνος δεν πρέπει να είναι αποδεκτός από εμάς και ότι πρέπει να τον απομακρύνουμε άμεσα. Για να το πετύχουμε αυτό και να μειώσουμε τα αισθήματα θλίψης ή στεναχώριας που τον χαρακτηρίζουν, συχνά στρεφόμαστε στην κατανάλωση αλκοόλ ή ακόμη και στην επίκριση του εαυτού μας ότι δεν εκτιμά όσα έχει, λέγοντάς του ότι θα έπρεπε να αισθανόμαστε ευτυχισμένοι και ευγνώμονες.
[.......................................................................................................................................]

Η Torres και η Watson προτείνουν να λέμε τα παρακάτω υποστηρικτικά λόγια στον εαυτό μας, σημειώνοντας πως στις φράσεις αυτές μπορεί να υπάρξει εναλλαγή του εγώ με το εσύ, έτσι ώστε να μπορούμε να δοκιμάσουμε ποιος τύπος αυτο-ομιλίας μας ταιριάζει καλύτερα:
Αυτό είναι πολύ σκληρό αλλά μπορώ να το ξεπεράσω.
Είμαι πιο δυνατός και ανθεκτικός από ό, τι πιστεύω.
Όλα θα πάνε καλά, ή τα πράγματα θα γίνουν σύντομα καλύτερα.
Σε νιώθω. Τα συναισθήματά σου είναι έγκυρα και σημαντικά.
Είμαι εδώ μαζί σου και θα το ξεπεράσουμε μαζί.
Έχω μια υπέροχη, σχέση αγάπης με τον εαυτό μου. Μου αξίζει να αγαπηθώ.
Σήμερα, επιλέγω να επικεντρωθώ στα πράγματα που μπορώ να ελέγξω.
Επιτρέπω στον εαυτό μου να παραμένει μακριά από τοξικούς ανθρώπους.
Δεν διάλεξα το τραύμα μου, αλλά επιλέγω το πώς θα το θεραπεύσω.
Είμαι σε θέση να μετατρέψω τις αρνητικές εμπειρίες μου σε κάτι θετικό.
Πείτε στον εαυτό σας αυτές τις φράσεις κάθε φορά που αισθάνεστε συναισθηματικό πόνο και χρειάζεστε στήριξη, καθώς ο τρόπος που μιλάμε στον εαυτό μας είναι αυτός που μπορεί να μεγεθύνει ή να απαλύνει τον πόνο μας. Η επιλογή είναι στο χέρι μας.
Vas perk
ΑΡΧΙΚΉ ΠΗΓΗ: psychcentral.com
Απόδοση: Βασιλική Πέρκα
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Τι να πεις στον εαυτό σου όταν βιώνεις συναισθηματικό πόνο https://cdn.womenworking.com/227404/uploads/cb881d80-b441-11e9-b1ba-a37fbf3d23d2_800_420.png

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)