Δευτέρα, Νοεμβρίου 14, 2016

Βάζω τα ατομικά μου δικαιώματα πάνω από την εθνική ασφάλεια



Ολιβερ Στόουν Ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης, Ολιβερ Στόουν
 
•(ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ): Ίσως, όμως, ο Τύπος και η κυβέρνηση δεν είναι τα μόνα που αλλάζουν στη ζωή μας. Χάνουμε την ίδια την ιδιωτική μας ζωή. Λέμε: «Δεν έχω τίποτα να κρύψω, δεν με νοιάζει η ιδιωτικότητά μου». Θα ήθελα να μας πείτε πώς βλέπετε ότι αλλάζει η τεχνολογία εμάς όλους, τα άτομα.

"Το ακούω κι εγώ αυτό –ότι δεν έχουν τίποτα να κρύψουν– συνήθως από αδαείς νέους. Είναι ένας συγκεκριμένος τύπος ανθρώπου που δεν τον απασχολεί τι συμβαίνει στον κόσμο και στα δικαιώματά μας. Το δικαίωμα της ιδιωτικότητας, όμως, υπήρχε από την εποχή της επανάστασής μας και την υπογραφή του Συντάγματος. Θα στριφογύριζαν στον τάφο τους οι Πατέρες του Έθνους μας, αν ήξεραν τι μαγειρεύει η κυβέρνηση τώρα.
Σου λένε: η κυβέρνηση αποφασίζει, γιατί πρέπει να προστατέψει αυτό το σπουδαίο έθνος, ότι η ασφάλεια είναι πρώτη και κύρια φροντίδα της. Δεν συμφωνώ, ούτε αλλάζει η κατάσταση της ασφάλειάς μου επειδή εσύ μου λες ότι είμαι ασφαλής. Δεν μου το απέδειξες αυτό στις 11 Σεπτεμβρίου ούτε στον πόλεμο του Ιράκ ούτε με χάος που έχεις δημιουργήσει στη Μέση Ανατολή.
Επιλέγω λοιπόν να θεωρώ ψεύτρα την κυβέρνηση. Και αν μου προτείνουν να παραδώσω τα ατομικά μου δικαιώματα για το καλό της εθνικής ασφάλειας, δεν το δέχομαι. Αντίθετα, το βλέπω σαν κάτι τραγικό που θα έπρεπε όλοι να αντιπαλέψουμε! Αλλά συνέχεια συναντώ Αμερικανούς που συμβιβάζονται για την «ασφάλειά» τους.
Και θέλω να τους πω, συγγνώμη που σας χαλάω το παραμύθι, αλλά δεν πρόκειται να είστε ασφαλείς σε όλη σας τη ζωή. Θα έχετε ατυχήματα και δεν θα ’ναι κανείς εκεί να σας κρατάει το χέρι. Η ζωή έχει ρίσκα.
Όταν μεγαλώσουν αυτά τα παιδιά και ωριμάσουν, θα καταλάβουν ότι υπάρχουν πράγματα που θέλουν να κρύψουν, τον ίδιο τον εαυτό τους πρώτα απ’ όλα, αυτό που λέμε «ψυχή». Στη Βίβλο, σε όλη τη λογοτεχνία μας, σε όλη μας τη σκέψη μας ως ανθρώπων της Δύσης υπήρχε πάντα η έννοια της ψυχής. Η ψυχή ήταν πάντα το μέλημά μας."
 ΟΛΙΒΕΡ ΣΤΟΟΥΝ , ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Απόσπασμα από συνέντευξή του, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:«Βάζω τα ατομικά μου δικαιώματα πάνω από την εθνική ασφάλεια»
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: