Πέμπτη, Αυγούστου 21, 2014

Άλλα μας λέγανε τα παραμύθια κι άλλα μας έμαθε η σκληρή αλήθεια

Μνήμες από  όμορφες στιγμές ενός αθώου παρελθόντος, που κατέληξαν σε διαψεύσεις. Η επώδυνη προσγείωση στη  σκληρή πραγματικότητα. Άλλα μας έλεγαν  τα παραμύθια κι άλλα μας  έμαθε η αλήθεια...

Μια φορά κι έναν καιρό (1976)

Στίχοι:Nίκος Γκάτσος
Μουσική:Μάνος Χατζιδάκις
Ερμηνεία:Δήμητρα Γαλάνη
Από την "Αθανασία" του Μάνου Χατζιδάκι


Μια φορά κι έναν καιρό
όπως λεν' τα παραμύθια
κυνηγούσα τ' όνειρο
για να μάθω την αλήθεια.

Να 'ναι ήλιος, να 'ναι αστέρι
ποιος την είδε ποιος την ξέρει;
Αχ γιατί, αχ γιατί
μοιάζει με καρδούλα κλειστή;

Μια φορά κι έναν καιρό
κάποιος άγγελος διαβάτης
σ' ακρογιάλι λαμπερό
είχε γράψει τ' όνομά της.

Μα σαν πέρασε τ' αγέρι
ποιος την είδε ποιος την ξέρει.
Αχ γιατί, αχ γιατί
να 'ναι σα μια σπίθα σβηστή;

Μια φορά κι έναν καιρό
στην φωτιά και στον αγώνα
την αντίκρισα θαρρώ
σαν μια κόκκινη σταγόνα.

 

  ***************

Ήταν μια φορά κι έναν καιρό (1983)

Στίχοι: Χρήστος Στίππας
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Πρώτη εκτέλεση: Δήμητρα Γαλάνη


Σφύριζες τον ίδιο το σκοπό
θα 'τανε δε θα 'ταν καλοκαίρι
κι όπως η κουβέντα το 'χε φέρει
γύρισες και μου 'πες σ' αγαπώ.

Τι να λησμονήσω, τι να θυμηθώ,
ήταν μια φορά κι έναν καιρό.

Έπεφτε το βράδυ βροχερό
χτένιζαν οι στάλες τα μαλλιά σου
κρύφτηκα δειλά στην αγκαλιά σου
κι είπα σιγανά πως σ' αγαπώ.

 

**********************

Μια φορά κι έναν καιρό (2009)

Μουσική/Music: Γιώργος Παπαποστόλου
Στίχοι/Lyrics: Γιώργος Παρώδης
Εκτέλεση: Μπλε


Επτά οι νάνοι κι εγώ στον πάγκο
να παριστάνω τον σαλτιμπάγκο
Μαύρη Χιονάτη αλλού κοιτάζει
το παραμύθι έχει αλλάξει

Στρίβω πιο πέρα να βρω Αλίκη
άδεια η χώρα, το θαύμα λείπει
Τα γουρουνάκια γίναν γουρούνια
κι αντί για τρια είναι μιλούνια

Μια φορά κι έναν καιρό
ήμουν ελπίδα για τον κόσμο
τώρα μόνη κολυμπώ
Μια φορά κι έναν καιρό
τα παραμύθια μου αντέχαν
τώρα δεν αντέχω εγώ

Καλά που είσαι κι εσύ
να μ'αγαπάς πιο πολύ
και να μου λες δυο καινούργια παραμύθια
Καλά που είσαι κι εσύ
να μ'αγαπάς πιο πολύ
και που και που να μου κρύβεις την αλήθεια

Μια φορά κι έναν καιρό

Η Σταχτοπούτα φοράει escada
και για το πόδι δυο-τρια prada
Σκουφίτσα πέτα το κόκκινό σου
ο λύκος είναι μες στο μυαλό σου

Τα πήγα πίσω τα όνειρά μου
ήταν μεγάλα για την καρδιά μου
Κι αν ρίξεις κλότσο δεν θα γυρίσει
το παραμύθι έχει πια σβήσει

Ποτέ ξανά, ποτέ εδώ
Ποτέ γι'αυτούς που αντιπαθώ

******************************


Μια φορά κι ένα καιρό (2010)
Στίχοι:  
Μέθυσος
Μουσική:  
Μέθυσος

Μια φορά κι έναν καιρό λένε, όσοι τα λένε
Χαμόγελο στα χείλη τους φοράνε και δεν κλαίνε
Υπήρχανε αγάπες που δεν τελειώναν
Τα χιόνια που λιώνανε, ξαναπαγώναν
Φεγγάρια μέτραγα γλυκά, φεγγάρια κοιτούσα
Στιγμές για μας άγνωστες, τότε τις ζούσα
Τους σκέπαζαν οι νύχτες, οι μέρες τους ξυπνούσαν
Ρουτίνα, άγχος, στρες, όλα τα ξεπερνούσαν
Παραπατούσαν μοναχά στου έρωτα τη ζάλη
Όχι με ανούσιες ουσίες και μέσα στην αιθάλη
Στο πρώτο ραντεβού τους, σαν λέγαν καληνύχτα
Ονειρευόντουσαν ένα φιλί όλη τη νύχτα
Κι όταν ξανανταμώναν της προσμονής η γλύκα
Έμοιαζε να νικάει του κόσμου όλη τη πίκρα

Και πότε ήταν αυτά;
δεν έχουμε καιρό
εγώ όμως θα σου πω
μια φορά κι έναν καιρό

Μια φορά κι έναν καιρό
Σ’ έναν κόσμο μαγικό
Ζούσαν λένε οι αγάπες
Που δεν είχαν τελειωμό
Τους χαιρόντουσαν οι νύχτες
Τα ρολόγια δίχως δείκτες
Δεν μπορούσανε να δείξουν
Στην αγάπη τελειωμό

Τώρα οι νύχτες στέκουν, μας κοιτούν με απορία
Μονάχα περιτύλιγμα, χάθηκε η ουσία
Καθόλου φαντασία, χάθηκε και η μαγεία
Και η αγάπη πια νοσείται, μες στα τρελοκομεία
Φοβόμαστε να ζήσουμε ότι αυτή επιφέρει
Για χρόνια την σκοτώνουμε, μα αυτή ζει και υποφέρει
Την ανταμώνουμε μόνο παιδιά και ωραίοι αλήτες
Και την πουλούν κακοποιοί, άντε και κάποιοι αγύρτες
Οι νύχτες κλείνουν τα μάτια από ντροπή
Οι μέρες ψάχνουν φάρμακα να κλείσουν τη πληγή
Που άφησε αγάπη, εφήμερη και σκάρτη
Αγάπη λέγεται και αυτή, απλά έχει ένα μάτι
Τι με ρωτάς κι εμένα, κι εγώ τι να σου πω
Δεν έχω βρει την άκρη μα ακόμα προσπαθώ
Άσε με να σου πω, ό,τι άκουσα κι εγώ
Για τις αγάπες που ήτανε μια φορά κι έναν καιρό

Μια φορά κι έναν καιρό
Σ’ έναν κόσμο μαγικό
Ζούσαν λένε οι αγάπες
Που δεν είχαν τελειωμό
Τους χαιρόντουσαν οι νύχτες
Τα ρολόγια δίχως δείκτες
Δεν μπορούσανε να δείξουν
Στην αγάπη τελειωμό

Μια φορά κι έναν καιρό
Σ’ έναν κόσμο μαγικό
Ζούσαν λένε οι αγάπες
Που δεν είχαν τελειωμό
Που δεν είχαν τελειωμό

Και πότε ήταν αυτά;
δεν έχουμε καιρό
εγώ όμως θα σου πω
μια φορά κι έναν καιρό

Τι ζητάς, τι ζητώ
να σου πω αν το έχω εγώ
να μου πεις κι εσύ τι έχεις
για να κάνουμε χωριό
Κι αν μπορείς, κι αν μπορώ
τότε ας κάνουμε δεσμό
να ιδρώσουμε τη νύχτα
και να πάμε στο καλό

και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)