Παρασκευή, Φεβρουαρίου 22, 2013

ΤΡΕΧΑ ΜΑΡΓΙΟΛΙΤΣΑ ΜΟΥ!


Henri Gervex (1852-1929): "Rolla"

ΠΑΠΑΔΙΑ

Παπαδιά, παπαδιά
με την κεντητή ποδιά,
(σέρνε, μαργιολίτσα μου,
το χορό μηλίτσα μου).

Ο παπάς, ο παπάς
το 'μαθε πως αγαπάς
(πάρε το μαντίλι μου
φίλα με στα χείλη μου).

Το παιδί, το παιδί
αγαπάς που τραγουδεί
(αχ παπαδοπούλα μου
κρύψου, νεραντζούλα μου).

Στο κελί, στο κελί
ο παπάς παραλαλεί
( παπαδιά μ' , λωλάθηκα
για τα σένα χάθηκα!).

Τ' αγροικά, τ' αγροικά
και τα ράσα του ξεσκά,
κι απ' τις αγριλίτσες (= αγριοελιές) του
κόβγει τις βεργίτσες του.

Παπαδιά , παπαδιά
με την ανοιχτή καρδιά,
φουντωτή μηλίτσα μου,
τρέχα μαργιολίτσα μου.

Στην αυλή, στην αυλή
θέλει ο νιος σου ένα φιλί!
Σκόρπα το νεράκι σου
όξω από τ' αυλάκι σου.

Ο παπάς, ο παπάς
το μαθαίνει πως θα πας.
Σ' έπιασε στο φίλημα
και στο κρυφομίλημα.

Στο παιδί, στο παιδί
κομματιάζ' ένα ραβδί,
μια και δυο μηλίτσα του
σπάν' η η αγριλίτσα του!

Παπαδιά, παπαδιά
και σ' εσένα δυο ραβδιά!
Δυο και τρεις μηλίτσα του
σπάν' η αγριλίτσα του!
"Τραγούδια λαΐσια*". Άπαντα Αργύρη Εφταλιώτη.
Εκδ. ΠΗΓΗΣ, 1952.Σελ. 25.

*λαΐσιος = μιμητικός , εξου και ο γνωστός χορός


ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΦΤΑΛΙΩΤΗΣ
(Μόλυβος Μυτιλήνης: 1849- Εξ-λα-Πεν Γαλλίας: 1923)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)