Δευτέρα, Ιουνίου 04, 2012

ΤΟ ΥΦΟΣ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

"Πανελλήνιος ανθολογία ήτοι απάνθισμα των εκλεκτοτέρων ελληνικών ποιημάτων", υπό Δημητρίου Κ. Κοκκινάκη, Εν Αθήναις, Εκ του τυπογραφείου Α. Ζ. Διαλησμά 1899. 
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
ΝΕΑ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
[Κατάλογος φυτών της  ελληνικής χλωρίδας συνοδευόμενος από (ρομαντικού ύφους ) συμβολισμούς . Ο κατάλογος διανθίζεται από δίστιχα με ερωτικό περιεχόμενο, τα οποία
έγραψε ο πνευματώδης λόγιος συγγραφέας και διπλωμάτης Αλ. Ρ. Ραγκαβής.]

 















ΜΕΛΙΣΣΟΧΟΡΤΟΝ
Ημέραν αν δεν σε ιδώ , ή και στιγμήν αν μόνον
Θαρρώ ημέραν την στιγμήν και την ημέραν χρόνον.
**********************************************************************

                             ΑΓΡΩΣΤΙΣ (Αγρόπυρο)
                                   Δεν είμαι ως σε φαίνομαι και μη με περιφρόνει.
                                   Αγάπα την καρδίαν μου και την μορφήν λησμόνει.
*******************************************************

ΑΚΑΝΘΑ ΛΕΥΚΗ (Αγκαθιά)

Οι οφθαλμοί σου φοβεράς μ΄ επέβαλον βασάνους,
Αλλά λατρεύω τους διπλούς ωραίους μου τυράννους.

************************************************                  
               ΑΛΘΑΙΑ (Δενδρομολόχα ή Νερομολόχα)
Υπάρχει η ευτυχία μου προς αστραπήν ομοία΄
Μία την ήναψε στιγμή, την σβήνει στιγμή μία.
***************** ******************************

 


ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ  (Αψιθιά)
Κλειστή είναι η καρδία μου΄την κλείδα δεν σοι δίδω΄
Είναι κρυφόν πως σ΄αγαπώ και δεν σοί το προδίδω.
 





  *********************************************
ΑΣΦΟΔΕΛΟΝ
Υψώθησαν οι λογισμοί κι επαίρεται ο νους μου,
Αφότου συ πληρείς τον νουν και συ τους λογισμούς μου.

***********************************************************

 
ΒΑΝΙΛΗ (Βανίλια)
Την  ύπαρξίν μου αγαπώ διότι σε γνωρίζω΄
Είσαι πλησίον, ευτυχώ, είσαι μακράν, ελπίζω.
 ****************************************
ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ

Το μέτριον της γλώσσης μου απόδος εις δειλίαν,
Και έρωτα μετάφραζε ό,τι καλώ φιλίαν.
 *********************************


ΒΥΣΣΙΝΟΝ
Ελθές και εις της καρδίας μου την φλόγα ρίψον δρόσον,
Και δος μοι συ την ίασιν , ως μ΄έδωκες την νόσον.

Δεν υπάρχουν σχόλια: