Κυριακή, Μαΐου 01, 2011

ΗΡΧΕΝ Ο ΜΑΗΣ!

1. ΗΡΧΕΝ Ο ΜΑΗΣ
[Δημοτικό της Κύθνου. 
Περιέχεται στον τόμο " Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια"
του λαογράφου Δημήτριου Πετρόπουλου
(Βασική Βιβλιοθήκη, τ.47,σ.20-21)]

Ήρχεν ο Μάης κι είπε μου να πα να του θερίσω,
μα 'γω για το χατίρι του δεν πάω για να μαυρίσω.
Ώχου, Μάη παινεμένε και στον κόσμο ξακουσμένε.

Το Μάη εγεννήθηκα και μάγια δεν φοβούμαι,
ξέχως (=εκτός) και μου τα κάμουνε στην κλίνη που κοιμούμαι.
Μάη μου, με τα ρείτσια (=ρείκια)  και με τα 'μορφα κορίτσια.

Το Μάη και το Θεριστή ποτέ δεντρί δεν πιάνει,
μόν΄της αγάπης  το δεντρί καρπούς και φύλλα κάνει.
Μάη μου, με τα κεράσια και με τα ΄μορφα κοράσια.
Ήρχεν ο Μάης,  ήρχενε, ήρχεν το καλοκαίρι,
ήρχαν τα σπαρτολούλουδαπου θα γενούμε ταίρι.
Μάη μου, Μάη μου με τα λουλούδια και με τα ΄μορφα τραγούδια.

2. ΗΡΧΕΝ Ο ΜΑΗΣ 

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ=> "Ήρχεν ο Μάης" [ Παραλλαγή του παραδοσιακού της Κύθνου (Θερμιών).Τραγουδάει η Δόμνα Σαμίου με παιδική χορωδία]

3. ΗΡΧΕΝ Ο ΜΑΗΣ
[Άλλη μία παραλλαγή του θαυμάσιου παραδοσιακού άσματος ,
όπως την εκτελούν δύο Θερμιώτες λαϊκοί οργανοπαίκτες και τραγουδιστές]


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...