Τετάρτη, Μαΐου 25, 2011

Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ (2)

Νάνος Βαλαωρίτης
(γενν.: 1921)

Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ
(2o μέρος)
Η χώρα μου δεν είναι πια
η χώρα των ποιητών
Αλλ΄η απομίμησις των επαρχιακών
γραμμάτων και τεχνών
Από την εταιρία των εντοπίων
λειτουργών του θησαυρού
της τσέπης
Σοβαρόφωνοι ερμηνευτές
μηδαμινών πραγμάτων
Πίσω από το άδειο
σκηνικό των θερινών θεάτρων

Η χώρα μου είν΄ ένα κέντρο
περιέργων και αλλοδαπών
Το χρυσό στεφάνι αγοράζεται
στις προθήκες των καταστημάτων
Η Πυθία συλλαβίζει μαργαρίτες
σ΄ακατανόητη  σιβυλλική
Κι αόρατος διαρρήκτης των ψυχών
ο Δελφικός Απόλλων
Τριγυρνάει στα καφενεία
και στις ταράτσες των ξενοδοχείων
Ενώ στην κουρσεμένη
από τον τουρισμό
ωραία Δήλο
Ο προικοθήρας Φοίβος μεταπουλεί
ενθύμια και κοσμήματα ευτελή
Κι αντίγραφα αναγλύφων κι αγάλματα
εντός δισκίων δραμαμίνης

Η χώρα μου δεν είναι πια
η χώρα των ποιητών
Η σκευωρία του εγώ
και η συνωμοσία του
"ποιος είσαι συ"
Διαιρούν τους άχρηστους
και τους ανύπαρκτους
σε δύο αντίπαλες φατρίες
Εξίσου υπεύθυνοι
και οι δυο για το όνειδος
και για την αθυροστομία
Την παρωδία των θεών και των θνητών
τον μέγα εξευτελισμό
Και διά της βίας
το έλα εδώ εσύ αντιρρησία
Υπόγραψε τούτο το χαρτί
κι αυτή τη συμφωνία
Και μια δήλωση παραίτησης
από τα νύχια ως την κορφή
Και κάτσε ήσυχα
γιατί θα στην αστράψουμε
Μια καρπαζιά σε άπταιστο
βλαχοβαλκανική.
[Συνεχίζεται]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Κώστας Καραμανλής : αδιανόητα ψεύδη

  ΣΥΡΙΖΑ για Καραμανλή / Με αδιανόητη ευκολία εκστομίζει ψέματα - Ιδού το έγγραφο που τον προειδοποιούσε για Τέμπη «Αφού το ζήτησε ο πρώην...