Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 01, 2010

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ, Ο ΜΗΝΑΣ ΤΟΥ ΤΡΥΓΟΥ

ΑΛΚΙΦΡΟΝΟΣ* ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

Κότινος Τρυγοδώρω

Ο τρυγητός εγγύς και αρρίχων έστι μοι χρεία.
δάνεισον ουν μοι τούτων τους περιττούς, όσον
ουκ εις μακράν αποδώσοντι. έχω ουν καγώ πιθάκνια
πλείονα, ει ουν δέοιο, προθύμως λάμβανε.

το γαρ κοινά τα των φίλων ουχ ήκιστα τοις
αγροίς εμφιλοχωρείν οφείλει.
**********************
***********************
Ο Κότινος (γράφει) στον Τρυγόδωρο

Ο τρύγος είναι κοντά και έχω ανάγκη από κοφίνια.
Δάνεισέ μου όσα σου περισσεύουν και θα σ΄τα
επιστρέψω σύντομα. Όμως κι εγώ έχω περίσσια
κρασοπίθαρα, που αν σου χρειάζονται , ευχαρίστως
να τα πάρεις.

Γιατί η παροιμία "κοινά όσα ανήκουνε σε φίλους"
πρέπει να ισχύει και στην ύπαιθρο.


[ *Αλκίφρων : Αθηναίος ρήτορας που έζησε ανάμεσα
στον 3ο και 2ο αιώνα π.Χ. Συνέγραψε μία σειρά από φανταστικές
επιστολές, οι οποίες θεωρούνται υποδείγματα "αττικού ύφους".
"Συντάκτες" των επιστολών υποτίθεται ότι είναι αγρότες,
ψαράδες, παρασιτικοί τύποι και εταίρες του αθηναϊκού 4ου αιώνα π.Χ.,
με επινοημένα
ονόματα, ανάλογα με το θέμα κάθε επιστολής,
Οι 124 σωζόμενες επιστολές του χωρίστηκαν από τους γραμματολόγους

σε τέσσερα βιβλία και αποτελούν την ανάγλυφη εικόνα του ιδιωτικού βίου της εποχής εκείνης, οι πιο πολλοί δε από τους τύπους του παρουσιάζουν μιαν εξαιρετική ομοιότητα με τους ανθρώπους της εποχής μας.]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

  Μα γίνονται καταλήψεις και στο Columbia; Γιάννης Αλμπάνης NEWS 24/7 Κοίτα να δεις τι γίνεται στην Αμε...