Δευτέρα, Ιουλίου 13, 2009

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Και σήμερα στην Ελλάδα, όσο κι αν λέει «η Αριστερά», δεν υπάρχει η Αριστερά. Υπάρχουν οι «Αριστερές». Και η κάθε Αριστερά, βεβαίως, έχει την απαίτηση να είναι η μοναδική. Ο περίφημος στοχαστής Λυσιέν Γκολντμάν, Ρουμάνος στον οποίο δούλεψα κοντά, μαθητής του Λούκατς, πέρασε από όλα τα στάδια και κατέληξε το 1959 να μου λέει: «Εγώ πλέον...είμαι ανεξάρτητος αριστερός». Κι εγώ από μέσα μου γέλασα! Διότι είπα: «Αυτή είναι μια κουταμάρα. Γιατί αριστερός ο οποίος δεν είναι ενταγμένος σε έναν αυστηρά δομημένο πολιτικό οργανισμό δεν μπορεί να κάνει τίποτα». Σήμερα πιστεύω κι εγώ το ίδιο. Ότι μπορείς να είσαι αριστερός χωρίς να έχεις την πλήρη αποδοχή μιας εξωτερικής και εσωτερικής πειθαρχίας που απαιτεί η κομματική ένταξη.







ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ
[απόσπασμα συνέντευξής του στον Γ. Λιάνη
( Τα Νέα, 11/07/2009)]

Δεν υπάρχουν σχόλια: