Παρασκευή, Φεβρουαρίου 06, 2009

Η Τρύπα

" Γιατρέ νιώθω τρομερή εξάντληση. Κάθε βράδυ πετάγομαι
απ' το κρεβάτι εξαιτίας ενός φοβερού εφιάλτη
και ως το πρωί δεν μπορώ να κλείσω μάτι."

" Τι θυμάστε από τον εφιάλτη σας , αγαπητέ μου;"
" Είμαι , λέει, δεμένος σε ένα χειρουργικό κρεβάτι
και έχω μία πελώρια τρύπα στην κοιλιά μου!"
" Τρύπα στην κοιλιά , είπατε;"
"Ναι, τρύπα! Την οποία κάποιοι, σκυμμένοι από
πάνω μου , προσπαθούν να μου τη βουλώσουν!"
" Πού δουλεύετε , κύριε Μπαρμπούτογλου;"
" Είμαι υπάλληλος στο Υπουργείο Οικονομικών."
" Αχά!"
" Τι συμβαίνει γιατρέ; Γιατί είπατε Αχά;
Έχω τίποτα σοβαρό;"
" Ποια είναι τα συγκεκριμένα καθήκοντα που
σας έχουν ανατεθεί , κύριε Μπαρμπούτογλου;"
" Βασική μου αποστολή είναι ο περιορισμός
των δημοσιονομικών ελλειμμάτων."
" Δηλαδή , όπως λέμε , βουλώνετε τρύπες."
" Ναι , τρόπος του λέγειν, βουλώνω τρύπες.
Θεέ μου, τι είπα ; Βουλώνω τρύπες!"
" Εδώ βρίσκεται η λύση του προβλήματός σας, αγαπητέ μου!
Καταλάβατε το συμβολισμό της τρύπας στην κοιλιά σας,
στον εφιάλτη που σας βασανίζει;"
" Καταλαβαίνω το συμβολισμό της τρύπας,
αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί να την έχω εγώ;
Αυτό είναι ένα συνολικό πρόβλημα. Κανονικά
έπρεπε να ...να την έχουν άλλοι κι εγώ να...να τις βουλώνω!"
" Μα τι λέτε; Εσείς αντιπροσωπεύετε το κράτος,
την κυβέρνηση , το οικονομικό επιτελείο της.
Η τρύπα , φίλτατε κύριε Μπαρμπούτογλου,
δε δημιουργήθηκε από μένα και τους υπόλοιπους
πολίτες, αλλά από αυτούς που μας κυβερνούν."
" Και τι σχέση έχω εγώ με αυτήν; Εγώ είμαι ένας
απλός υπάλληλος, που κάνει όσο πιο ευσυνείδητα
γίνεται τη δουλειά του."
" Αυτό είναι το πρόβλημά σας! Ως ευσυνείδητος υπάλληλος
έχετε προσωποποιήσει το πρόβλημα και νομίζετε ότι φταίτε
εσείς για το δημοσιονομικό ελλειμμα. Νομίζετε
ότι εσείς είστε η τρύπα!"

" Και τι πρέπει να κάνω, για να γλιτώσω από τον εφιάλτη;"
" Είναι πολύ απλό: να γράψετε εκεί που πρέπει την τρύπα
και τα ελλείμματα, όπως κάνουν οι προϊστάμενοί σας,
εννοώ τον Πρωθυπουργό και τα Υπουργεία του!"




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Take My Life/Η ζωή μου είναι στα χέρια σου (1947): μια καλογυρισμένη αγγλική ταινία νουάρ

Ένας άντρας που κατηγορείται άδικα για τη δολοφονία μιας πρώην φίλης πρέπει να βασιστεί στη σύζυγό του για να κάνει το ντετέκτιβ και να βρει...