Τρίτη, Ιανουαρίου 27, 2009

ΕΝΘΥΜΗΜΑΤΑ (1) Μίμης Φωτόπουλος


" Αχ , η μάνα μου, η μάνα μου και τι δεν έκανε για μένα. Ο θείος μου ο Μασόνος
που σου 'λεγα, είχε ένα βιολί. Δεν ξέρω αν ήθελε να το ξεφορτωθεί ή αν διέβλεψε
σε μένα ταλέντο Παγκανίνι, πάντως μου το χάρισε. Αμέσως η μάνα μου με
ονειρεύτηκε βιολιστή. Φυσικά διάσημο. Και με στέλνει να μάθω. Είχα δυο δασκάλες.
Την κυρία Πολυμεροπούλου και την κυρία Μπούρλου. Τρία χρόνια έμεινα κοντά τους
και δεν είχα καταφέρει να τις πείσω ότι πήγαινα για βιρτουόζος.
Εκείνη την εποχή ο Παναθηναϊκός παίζει με τον Άρη και του ρίχνει τέσσερα. Παίζει
με τον Ολυμπιακό και του ρίχνει οκτώ. Και τότε βγήκε το περίφημο τραγουδάκι:

Εβάλαμε οκτώ
στον Ολυμπιακό
και άλλα τέσσερα στον Άρη
γεια σου...
γεια σου Άγγελε Μεσσάρη*.

Μέσα σε 24 ώρες είχα μάθει να το παίζω με το βιολί μου. Κι από εκείνη τη στιγμή
τίποτ' άλλο δεν άκουγες παρά τον Μιμάκο να εκτελεί την παραπάνω μελωδία.
Οι γειτόνισσσες , που ασφαλώς δεν είχαν μουσικό αυτί, με κοιτάγανε με μισό μάτι.
Κι αν δε μισήσανε εμένα , σίγουρα θα μισήσανε το βιολί. Μου 'λεγε η κυρία Πολιτοπούλου:
- Μα αυτό δεν είναι μουσική , παιδί μου.
- Εγώ όμως αυτό ξέρω να παίζω καλά.
Τελικά και οι δυο δασκάλες μου αγανάκτησαν και με στείλανε σπίτι μου. Ενώ αν
κάνανε υπομονή, ίσως σήμερα να είχε και η Ελλάδα έναν Μενουχίν."
Mίμης Φωτόπουλος (1913-1986) ,
"Το ποτάμι της ζωής μου",
εκδ. Gutenberg, 1984.


* ΣΗΜ. Ο αγώνα ΠαναΘηναϊκού- Ολυμπιακού διεξήχθη την 1η Ιουνίου του 1931 και έληξε με θρίαμβο του πρώτου : 8-2. Έτσι πήρε το αίμα του πίσω ξεπλένοντας την ατιμωτική ήττα 5-0 από τον αιώνιο αντίπαλό του, που είχε υποστεί εκείνη τη χρονιά.
Ο αγώνας του Παναθηναϊκού με τον Άρη έγινε στη Θεσσαλονίκη μετά τον αγώνα με τον Ολυμπιακό και έληξε 4-1.
Το επινίκιο τραγουδάκι των φίλων του ΠΑΟ υμνεί ένα μεγάλο ποδοσφαιρικό ταλέντο της εποχής, τον Άγγελο Μεσσάρη, που έπαιξε μόλις τρία χρόνια μπάλα, αλλά εγκατέλειψε το ποδόσφαιρο λόγω των κομμουνιστικών πεποιθήσεών του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...