Σάββατο, Σεπτεμβρίου 13, 2008

ΛΥΡΑ ΚΑΙ...ΛΙΡΑ


ΑΠΟΛΛΩΝ: "Ερμουδάκο , χρειάζομαι επειγόντως ένα σπόνσορα,
για να επισκευάσω τη στέγη του ναού μου.
Δε βάζεις κανένα φράγκο;"
ΕΡΜΗΣ: " Αυτή την περίοδο είμαι στεγνός! Μου τα πήραν όλα
κάτι παπάδες από τη Χαλκιδική,
για να μου πουλήσουν ένα Ολυμπιακό ακίνητο στο Μενίδι.
Ξέρεις, πρόκειται εκεί να χτιστεί ο δικός μου ναός..."

ΛΥΡΑ ΚΑΙ...ΛΙΡΑ

Στην εποχή που οι θεοί γλεντούσανε
στον Όλυμπο που είχαν τα παλάτια τους,

κι έπιναν δηλαδή και τραγουδούσανε,
και, σαν ρωμιοί, εβγάζαν και τα μάτια τους΄


Είχανε τον Απόλλωνα τον χαϊδεμένο
να ψέλνει τα τραγούδια κάθε ωραίας,
και τον Ερμή τον είχανε παραρριμένο,
κι ήταν ο ταχυδρόμος της παρέας.


Και όντας ο Απόλλωνας στο γλέντι απάνω
έπαιζε λύρα, που ήταν ένα θάμα,
έλεγεν ο Δίας στον Ερμή:- Βρε τσαρλατάνο!

πάρε και πήγαινε στην Τάδε αυτό το γράμμα.

-Άντε , μωρέ Απόλλωνα, πανάθεμά σε!
συ τραγουδάς και παίζεις κι εγώ τρέχω΄
μα θα σε κάνω εγώ να με θυμάσαι,
που έχεις λύρα εσύ κι εγώ δεν έχω!

Τραβά κι εκειός αμέσως σε μια κάμερα,

κρύβεται δέκα μέρες, ένα μήνα,
κι εκεί, που λες, μονάχος και παράμερα,
φτιάνει μια λίρα που ήτανε... στερλίνα!

Μια μέρα το λοιπόν, εκεί στο γλέντι,

που πήγαινε κι ερχότανε το νέκταρ βίρα
τριγύρω από το Δία τον αφέντη,
και γρατσουνούσε κι ο Απόλλωνας τη λύρα΄

Πετιέται κι ο Ερμής μέσα στη μέση
και λέει στον Απόλλωνα με φούργια:

- Για κοίτα λίρα που 'χω εγώ, σ' αρέσει;
είναι στερλίνα ετούτη και καινούρια.

Ωχ ! τ' ήταν κείνο το κακό που εγίνη,
πώς ναν το πω και να το μολογήσω!
τη θέση του ο Απόλλωνας αφήνει
και τρέχει, τρέχει στον Ερμή από πίσω.

Μα πού να φτάσει το θεριό εκείνο
που είχε φτερά σε πόδια και κεφάλι!
και από τότε τρέχουν ντεκοτίνο,
κ' η μία λύρα κυνηγάει την άλλη!...

Κι όπου σταθούν και πιάσουνε κουβέντα
κι ο ένας αντικρύ στον άλλον έβγει,

κάνει ο Απόλλων χίλια κομπλιμέντα,
μα ο Ερμής κουμπώνεται και φεύγει!

Μα όντας βρεθούν σε δείπνο σαν αδρέφια
κι οι δυο Θεοί το ρίξουνε στα κέφια,
ο κυρ Απόλλωνας τη λύρα παίζει,
κι ο Ερμής...πληρώνει το τραπέζι.


ΠΟΛΥΒΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
(1864-1922)
Ποιητής, πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας,
με σπινθηροβόλο πνεύμα και εύστοχη κοινωνική κριτική και σάτιρα.
Τα κυριότερα έργα του : Η Σιδηρά Διαθήκη και Η Χρυσή Διαθήκη.

Γεροντάκος ο Αρχαίος: " Και ευδόκησε , Θεέ Ερμή, να πετύχει η Offshore Εταιρεία μου, που έκανα με τη γυναίκα μου στις Κλαζομενές!"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ATZENTA : Aύριο Σάββατο 30 Μαρτίου θα διεξαχθεί το Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη

  Τι θα γίνει στο Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη ...