Δευτέρα, Ιανουαρίου 28, 2008

Οι δικοί μου μακαριστοί


Πονώ για τους δικούς μου κεκοιμημένους.
Που έφυγαν διακριτικά κι αθόρυβα.
Τον ανεξίκακο πατέρα μου , τους φτωχούς συγγενείς,
τους ταπεινούς φίλους, τους διακριτικούς γείτονες,
την Αμαλία που πάλαιψε για την αξιοπρέπειά της έως το τέλος,
τους ανώνυμους μαΐστορες της αληθινής Ζωής .

Που υπέμειναν αγόγγυστα τον ευτελισμό
και την εκμετάλλευση ενός διεφθαρμένου
συστήματος υγείας, τις ατέλειωτες ώρες
αναμονής στους σκοτεινούς διαδρόμους
των θλιβερών νοσοκομείων για τις ακτινοβολίες
και έδωσαν περιουσίες ολόκληρες σε γιατρουδάκια
για μικρές χημικές παρατάσεις ζωής .
Που δεν είχαν στο πλάι τούς κορυφαίους γιατρούς
όλου του κόσμου ούτε έγιναν για χάρη τους
μεταφορές θαυματουργών εικόνων .
Αυτοί είναι οι δικοί μου μακαριστοί, αυτοί είναι
οι δικοί μου Άγιοι, γι' αυτούς θα είναι αναμμένο,
όσο αναπνέω, το καντηλάκι της ψυχής μου.

Ώρες ώρες ο πόνος που νιώθω μετατρέπεται σε οργή,
όταν βλέπω να τιμώνται τόσοι και τόσοι Λαυρέντηδες,
σαν αυτούς που τόσο παραστατικά περιγράφει στην
έξοχη ποίησή του ο Αναγνωστάκης:

ΕΠΙΤΥΜΒΙΟΝ

Πέθανες – κι έγινες και συ: ο καλός
Ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης
Τριάντα έξι στέφανα σε συνοδέψανε, τρεις λόγοι
αντιπροέδρων,
εφτά ψηφίσματα για τις υπέροχες υπηρεσίες που
προσέφερες.
Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το 'ξερα τι κάθαρμα ήσουν,
Τι κάλπικος παράς, μια ολόκληρη ζωή μέσα στο ψέμα.
Κοιμού εν ειρήνη δε θα 'ρθω την ησυχία σου να ταράξω.
(Εγώ μια ολόκληρη ζωή μες στη σιωπή θα την εξαγοράσω
πολύ ακριβά κι όχι με τίμημα το θλιβερό σου το σαρκίο).
Κοιμού εν ειρήνη. Ως ήσουν πάντα στη ζωή : ο καλός
ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης.
Δε θα 'σαι ο πρώτος ούτε δα κι ο τελευταίος.


1 σχόλιο:

Stelios Frang είπε...

Όλοι οι συγγενείς και φίλοι ημών των απλών ανθρώπων φεύγουν διακριτικά κι αθόρυβα, για να μη μας ενοχλήσουν. Έτσι πρέπει να φύγουμε κι εμείς.

Βλέπεις, αυτοί οι συγγενείς και φίλοι ύψωσαν τη φωνή τους όταν έπρεπε, δεν το είχαν ρίξει στο διάβασμα. Μετά που ήταν εύκολο να μιλάς, σιώπησαν, τότε άρχισαν να μιλάνε οι άλλοι...

Νάμαστε καλά!

ATZENTA : Aύριο Σάββατο 30 Μαρτίου θα διεξαχθεί το Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη

  Τι θα γίνει στο Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη ...