Τρίτη, Νοεμβρίου 06, 2007

Έτσι επανιδρύεται το κράτος!


" Πεντακοσιοστός στους πεντακόσιους!
Παρ' όλα τα προσόντα σου, τις ξένες γλώσσες,
τα πτυχία και τα βιβλία σου!
Καλά να πάθεις! Θυμάσαι που σού 'λεγα
ότι άδικα ξεσχίζεσαι , άμα δεν είσαι γραμμένος στη ΔΑΚΕ;"

Εκπαιδευτικοί
Ελλάδα
Έδωσαν προαγωγή στον εαυτό τους...
Στις πρόσφατες κρίσεις 30.000 υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων, καρατομούνται, σύμφωνα με Τα Νέα (05.11.2007), υποψήφιοι με αυξημένα εκπαιδευτικά προσόντα προκειμένου να πριμοδοτηθούν άλλοι, οι οποίοι μάλιστα- αν και υποψήφιοι- συμμετέχουν οι ίδιοι ως κριτές στη βαθμολόγηση συνυποψηφίων τους. Μπαράζ επώνυμων καταγγελιών από όλη την Ελλάδα αποτυπώνουν ανάγλυφα τον σκανδαλώδη και παράνομο τρόπο με τον οποίο έγιναν οι επιλογές των διευθυντών 10.000 σχολικών μονάδων.
Οι ενστάσεις και η προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια αναμένεται να πυροδοτήσουν νέα προβλήματα σε χιλιάδες σχολεία.

Με έναν νόμο που απαξιώνει τη διοικητική εμπειρία, υποβαθμίζει τα πτυχία κι εξισώνει ουσιαστικά τα αντικειμενικά κριτήρια με την προφορική συνέντευξη (20 μόρια) ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η κρίση και επιλογή των υποψηφίων διευθυντών 10.000 σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα (δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, επαγγελματικών λυκείων κ.λπ.).
Το ιστορικό της υπόθεσης αρχίζει από τον Αύγουστο του 2004 όταν με συνοπτικές διαδικασίες αντικαταστάθηκαν οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων και Γραφείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την περίοδο εκείνη ο διορισμός- ουσιαστικά και τυπικά από το παράθυρο- «προσωρινών προϊσταμένων», λίγους μήνες μετά τον σχηματισμό της πρώτης Κυβέρνησης της Ν.Δ. (Αύγουστος 2004), αποτέλεσε την προσπάθεια της νέας (τότε) κυβέρνησης να κατασκευάσει, τεχνητά, «προσόντα» σε εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν μέσα ή κοντά στον κομματικό της χώρο, έτσι ώστε όταν αποφάσιζε να κάνει- με νέο νομοθετικό πλαίσιο- κρίσεις για μόνιμους προϊστάμενους της εκπαίδευσης, να μπορεί να επιλέξει «νόμιμα» αυτούς που τότε επέβαλε «παράνομα».

Όταν, πριν από έναν μήνα, ανακοινώθηκαν οι επιλογές των νέων προϊσταμένων Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια κ.λπ.), αποκαλύφθηκε ότι το παιχνίδι των κρίσεων των υποψηφίων ήταν «σικέ» καθώς το 90% των νέων προϊσταμένων ήταν προσκείμενοι στην κυβέρνηση.
Κατά τη διάρκεια της επιλογής, φάνηκε καθαρά ότι μέσω της περίφημης «προσωπικής συνέντευξης», όσοι είχαν σχέση με το κυβερνών κόμμα αρίστευσαν, ενώ οι υπόλοιποι απέτυχαν παταγωδώς αν και διέθεταν περισσότερα προσόντα.
Η συνέντευξη χρησιμοποιήθηκε για να ανατραπούν επιστημονικά προσόντα υποψηφίων (διδακτορικά, μεταπτυχιακά) και να καλυφθούν διαφορές στα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια.

Ωστόσο, εκεί που η παρατυπία και η παρανομία ξεπέρασαν κάθε φαντασία ήταν στην επιλογή των 10.000 περίπου διευθυντών σχολικών μονάδων, η οποία ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες και αναμένεται η ανακοίνωση της τοποθέτησής τους.
Μόλις ανακοινώθηκαν οι πίνακες αξιολόγησης με τις βαθμολογίες των υποψηφίων, έφτασαν στην εφημερίδα δεκάδες καταγγελίες από υποψήφιους διευθυντές σχολικών μονάδων για το φιάσκο της «συνέντευξης».
Τα διορισμένα από το ΥΠΕΠΘ μέλη των υπηρεσιακών Συμβουλίων που έκαναν τις επιλογές των διευθυντών των σχολικών μονάδων όχι μόνο πριμοδότησαν μαζικά υποψήφιους με συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση αλλά επέτρεψαν και σε υποψήφιους να είναι συγχρόνως αξιολογητές και αξιολογούμενοι, γεγονός που είναι κατάφωρη παρανομία και σύμφωνα με όσα ρητά ορίζει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (ν. 3528/2007).
Παράλληλα υπάρχει δεδικασμένο του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας, σύμφωνα με το οποίο είναι παράνομη η σύνθεση του συμβουλίου επιλογής όταν συμμετέχουν ως κριτές υποψήφιοι διευθυντές.
Καταγγελίες
«(...) Τι θα έλεγε όμως κανείς,αν παρατηρώντας τυχαία τους πίνακες,πρόσεχε ότι ανάμεσα στους επιλεγμένους για διευθυντές,ήταν και τα 5 από τα 7 μέλη του ΠΥΣΠΕ;Δηλαδή,ότι οι κριτές ήταν και κρινόμενοι; (βλ.πίνακα νούμερα:12,13,15,17,22 και αντίστοιχα τα μέλη του ΠΥΣΠΕ).Και ότι όντας στερούμενοι πτυχίων... αναπλήρωσαν το κενό των μορίων,ανταλλάσσοντας μεταξύ τους 20άρια στη συνέντευξη; ».
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
Αμάλαντη Γ., Στούπος Β., Βούλγαρης Κ., Κώττη Αικ.,
Τσιροπινάς Ι., Σούτης Μ., Κωστάζου Ευ., Τσιόλας Δ.,
Καλογεράκη Σ., Μαρτάκη Μ., Φιστουρής Αχ.
Πλακωτάρη Α., Ταξιάρχου Αγγ., Αμπελιώτης Λ.,
Πιτσιλαδής Σ., Κόψαλη Δ., Κέρογλου Μ.
«Από 1η βγήκα 60ή!»
«Ανάμεσα στους 117 συνυποψηφίους μου ήμουνα πρώτη σε σχέση με τα μοριοδοτούμενα κριτήρια. Είχα 23,75 μόρια...Μετά την προσωπική συνέντευξη βρέθηκα στην 60ή θέση».
Αντωνία Βαλαβάνη, Κοζάνη

«Ο γραμματέας της Νομαρχιακής της Ν.Δ. έκανε τις επιλογές!»

«Στο ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου συμμετείχε ο αιρετός κ. Ι. Παπαδομαρκάκης, ο οποίος, αφού έκρινε τους υποψήφιους διευθυντές, πέρασε ύστερα από συνέντευξη... και επελέγη από το ίδιο ΠΥΣΔΕ ως διευθυντής. Πήρε... άριστα στη συνέντευξη. Αυτό ήρθε ως συνέχεια του άλλου πρωτοφανούς σκανδάλου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δωδεκανήσου και πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ να είναι ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής της Ν.Δ. στη Δωδεκάνησο, ο κ. Μηνάς Νικολάου».
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης,
φιλόλογος 1ου ΓΕΛ Καλύμνου, Δωδεκάνησα

«Η “συνέντευξη” εκτόπισε πολύχρονες σπουδές»

«... Εκπαιδευτικός που βρισκόταν δεύτερη στην αξιολογική κατάσταση των μετρήσιμων κριτηρίων, πήρε τη χαμηλότερη βαθμολογία απ΄ όλους στη συνέντευξη, όσο χρειαζόταν δηλαδή για να βγει εκτός... Ετέρα εκπαιδευτικός (διακρίνει κανείς κάτι στον αέρα;), με αμέσως μετέπειτα αξιολογική σειρά μετρήσιμων κριτηρίων κατρακυλά στη δωδέκατη θέση».
Παπαδάτος Παναγιώτης, δάσκαλος, Πρέβεζα

«Αξιοκρατία ή κοροϊδία στις κρίσεις;»

«Τα μόρια των αντικειμενικών μου κριτηρίων είναι 23, με αποτέλεσμα να καταταγώ 8ος σε σύνολο 88 υποψηφίων. Έπειτα από την περιβόητη συνέντευξη; Βρέθηκα στην 68η θέση».
Μπατσαράς Παναγιώτης, Νομός Πιερίας

«Κόπηκα στη συνέντευξη»

«Έχοντας καταταγεί στην 1η θέση πανελληνίως, σε ό,τι αφορά την αθροιστική βαθμολογία των κριτηρίων με 31,45 μόρια, έλαβα στο κριτήριο “Προσωπικότητα- Γενική Συγκρότηση” βαθμολογία 11,43 μόρια, με φυσικό αποτέλεσμα να μην επιλεγώ...».
Αντώνιος Ιωακ. Κεκές, Ν. Λακωνίας

e-paideia.net

Δεν υπάρχουν σχόλια: